70 / 100

کپسول آتش نشانی co2 (دی اکسید کربن)

کپسول‌های آتش‌نشانی CO2 نوعی خاموش کننده هستند که به طور معمول در محیط‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند. این تجهیزات با جابجایی اکسیژن، به طور موثر آتش را خفه می‌کنند. برخلاف سایر انواع کپسول‌های آتش‌نشانی، کپسول‌های CO2 هیچ گونه مواد شیمیایی باقی نمی‌گذارند. همین ویژگی آن‌ها را به‌ویژه برای استفاده در اطفا حریق تجهیزات الکترونیکی یا سایر مناطق حساس ایده‌آل می‌کند.

شارژ کپسول آتش نشانی

دی اکسید کربن گازی است که به طور طبیعی در هوایی که تنفس می‌کنیم وجود دارد. این گاز غیر سمی، قابل اشتعال نیست و جریان الکتریسیته را هدایت نمی‌کند. از این رو به یک مهار کننده موثر آتش تبدیل شده است. هنگامی که یک کپسول آتش‌نشانی CO2 تخلیه می‌شود، گاز CO2 به سرعت منبسط شده، اکسیژن را جابجا کرده و به طور موثر آتش را خفه می‌کند. این فرآیند همچنین باعث خنک شدن منطقه اطراف آتش‌سوزی می‌شود و خطر آتش گرفتن مجدد را کاهش می‌دهد.

شارژ کپسول آتش نشانی
شارژ و فروش تخصصی کپسول آتش نشانی
جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید
021.28429195

 

کپسول آتشنشانی CO2 (دی اکسید کربن) نیز یکی از پر استفاده‌ترین کپسول های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش سوزی الکتریکی است. این خاموش کننده  علاوه بر این که اکسیژن را از مثلث آتش حذف می‌کند و به زبان ساده آتش را خفه می‌کند و علاوه بر آن به دلیل این که گازی کربن دی اکسید زمان خروج از کپسول بسیار سرد است باعث می‌شود که حرارت آن قسمت از برود و روند خاموش شدن آتش سریع تر و ایمن تر پیش برود.

کپسول آتش نشانی co2

اگر برای شما سوال است که کپسول CO2 چیست، باید بگوییم نوعی کپسول اطفا حریق است که از دی اکسید کربن (CO2) به‌عنوان عامل خاموش کننده اصلی استفاده می‌کند. این کپسول‌ها به طور معمول به‌ویژه برای مبارزه با آتش‌سوزی‌هایی که ناشی از مایعات قابل اشتعال و تجهیزات الکتریکی هستند استفاده می‌شوند. کپسول‌های اطفا حریق CO2 به دلیل خواص غیر مخربی که دارند در میان کسب‌وکارها، به‌خصوص آن‌هایی که با لوازم الکترونیکی یا ماشین‌آلات سروکار دارند بسیار محبوب هستند.

مزایای کپسول آتش نشانی co2

اگر می‌خواهید بدانید که مزایای کپسول CO2 چیست؟ باید بگوییم که این کپسول‌ها مزایای متعددی نسبت به سایر انواع کپسول‌های آتش‌ نشانی دارند. یکی از مزیت‌های اصلی کپسول CO2 این است که غیر سمی هستند و هیچ گونه اثری از خود باقی نمی‌گذارند و برای استفاده در مناطقی که تجهیزات الکترونیکی حساس وجود دارد، مانند اتاق سرور، آزمایشگاه‌ها و دفاتر ایده‌آل هستند. بر خلاف سایر انواع خاموش کننده‌ها، خاموش کننده‌های CO2 به تجهیزات آسیب نمی‌رسانند و ضایعاتی از خود باقی نمی‌گذارند.

مزیت دیگر خاموش کننده‌های CO2 این است که برای مبارزه با آتش‌سوزی کلاس B، C و E بسیار موثر هستند. آتش‌سوزی‌های کلاس B و C به ترتیب ناشی از مایعات و گازهای قابل اشتعال هستند، در حالی که آتش‌سوزی‌های کلاس E متشکل از تجهیزات الکتریکی است.

خاموش کننده‌های CO2 با جابجایی اکسیژن در اطراف آتش کار می‌کنند و عملا آن را خفه کرده و باعث خاموش شدن آن می‌شوند. از آنجایی که این کپسول‌ها رسانای الکتریسیته نیستند، استفاده از آن‌ها در آتش‌سوزی‌های الکتریکی نیز بی‌خطر است.

کپسول‌های CO2 همچنین دارای فشار بالایی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در فاصله طولانی‌تر و با نیروی بیشتری تخلیه شوند. این ویژگی باعث می‌شود که برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور یا برای خاموش کردن آتش‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است ایده‌آل باشند. علاوه بر این، خاموش کننده‌های CO2 به راحتی قابل نگهداری هستند و ماندگاری طولانی‌مدتی دارند و از این رو یک راه حل مقرون‌به‌صرفه برای محافظت در برابر آتش به شمار می‌روند.

تخفیف شارژ کپسول آتش نشانی