86 / 100

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی یکی از ابزار های ایمنی هستند که در زمان آتش سوزی از آن استفاده می شود. با استفاده از کپسول های آتش نشانی می توان آتش را خاموش کرد. استفاده از کپسول های آتش نشانی به شارژ دوره ای نیاز دارد بنابراین برای این که بتوان از این کپسول ها استفاده کرد باید آن را همواره شارژ نمود. شارژ کپسول آتشنشانی در زمان هایی که تاریخ انقضای محتویات کپسول فرا می رسد، باید انجام شود همچنین در صورتی که اگر یکبار از شارژ کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید باید مجدد شارژ کپسول آتشنشانی را انجام دهید.

تخفیف شارژ کپسول آتش نشانی

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

انفجار و آتش سوزی در اماکنی همچون محیط‌های صنعتی، اداری، مسکونی و تجاری صدمات بسیار سنگینی ایجاد می‌کند و شاید جبران وجه مالی و جانبی آن دیگر امکان پذیر نباشد. طبق بررسی که شده است، ۸۰ تا ۸۵ درصد آتش سوزی‌ها قابل پیش بینی و قابل جلوگیری اند و تنها با هوشیاری و آگاهی از سلامت شارژ کپسول آتش نشانی در محیط می‌تواند از این نوع صدمات زیان بار جلوگیری کرد.

 

کپسول آتش نشانی در لحظات اولیه آتش سوزی ابزاری حیاتی و تعیین کننده بروز اتفاق و بالعکس است در نتیجه این حریق است که نباید آن را دست کم گرفت. آموزش و تمرین در مرحله اول و سپس بررسی شارژ کپسول آتش نشانی به صورت دوره‌ای از الزامات هر محیطی است.

شارژ تخصصی کپسول آتش نشانی
جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید
021.28429195

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

پس از هر بار استفاده شارژ کنید: اگر محتویات کپسول آتش نشانی حتی به مقدار کمی هم خالی شود فشارداخلی مخزن آن کاهش می یابد، به همین دلیل باید مجددا شارژ شود تا فشار سیلندر افزایش یابد که قدرت خاموش کردن را تضمین کند.

 

به صورت برنامه ریزی شده( شارژ سالانه): خاموش کننده حتی اگر استفاده هم نشود به دلیل نشتی ها و امکان عدم سالم بودن مواد می بایست در تاریخ انقضا مقرر در شناسنامه روی کپسول ( که معمولا به صورت سالانه می باشد) بسته به نوع کپسول آتش نشانی شارژ مجدد گردد. 

 

هر زمانی که فشار سنج سیلندر کپسول آتش نشانی کاهش پیدا کند: دلایل زیادی برای افت فشار آنها وجود دارد ولی با یک بازرسی دوره ای می توانید از سالم بودن و یا نیاز به شارژ مجدد کپسول آتش نشانی خود مطمئن شوید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی سال 1403(نزخ نامه شارژ سیلندرهای آتش نشانی اتحادیه سال1403)

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی سال 1403
نرخ نامه شارژ سیلندرهای آتش نشانی اتحادیه 1403

انواع کپسول آتش نشانی از نظر مواد

انواع کپسول آتش نشانی از نظر مواد تشکیل دهنده

خاموش کننده محتوی آب

  • خاموش کننده های آبی که حاوی آب هستند در سه نوع فوم، آب ، بایوفوم ها موجود می باشند.
  1.  
  • خاموش کننده فوم: انواع مختلفی از فوم وجود دارد که معروف ترین آنها AFFF می باشد ، فوم مربوطه با آب مخلوط شده پس از انتقال به کپسول با گاز ازت تحت فشار قرار میگیرد.

  • خاموش کننده آب و گاز: آب از طریق ازت موجود در کپسول حداقل در 40 ثانیه تخلیه می شود و رایج ترین نوع کپسول آتش نشانی آبی است.

  • خاموش کننده بایوفوم: این خاموش کننده مشابه فوم می باشد با این تفاوت که بجای فوم از بایوفوم ها یا بایوژل ها استفاده می شود.

خاموش کننده محتوی پودر

خاموش کننده پودر و گاز: پودر با استفاده از گاز ازت تحت فشار قرار می گیرد .

  1. 1-پودر جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
  2. 2-بی کربنات پتاسیم
  3. 3-بی کربنات پتاسیم بر پایه اوره
  4. 4-کلرید پتاسیم
  5. 5-فسفات آمونیوم
  6. 6-مانکس

پودر آتش نشانی جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
این نوع پودر که به آن پودر آتش نشانی معمولی نیز می گویند، از جوش شیرین یا بی کربنات سدیم تشکیل شده است و برای خاموش کردن آتش سوزی های نوع B و C وD مناسب هستند.

پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم
این نوع پودر شیمیایی برای خاموش کردن گاز های قابل اشتعال، آتش سوزی هایی که در اثر حوادث برق بوجود می آیند و مایعات قابل اشتعال مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم بر پایه اوره
پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم بر پایه اوره مانند نمونه قبلی برای خاموش سازی مایعات و گاز های مشتعل مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در خاموش کردن آتش سوزی های الکتریکی می تواند مفید باشد، ولی باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بهتر است از این پودر های آتش نشانی برای خاموش سازی وسایل الکترونیکی و کامپیوتری استفاده نکنید، چون این پودر ها باعث آسیب دیدن قطعات آن ها می شود.

پودر آتش نشانی کلرید سدیم
این پودر هم مانند نمونه قبلی می باشد، با این تفاوت که در عمل می تواند برای شما موثر تر واقع شود.

پودر آتش نشانی فسفات آمونیوم
به طور خلاصه این کپسول های آتش نشانی برای خاموش کردن مواد جامد در حال سوختن، مایعات مشتعل و آتش سوزی های در اثر اتصالی مورد استفاده قرار می گیرد. به این پودر ها، پودر آتش نشانی چند حالته نیز می گویند و آن ها را با عبارت ABC می شناسند.

مانکس

این نمونه پودر آتش نشانی حاصل ترکیب بی کربنات و اوره می باشد که به آن اوره دو پتاس هم میگویند و از نظر عملکرد بهتر از سایر پودر ها می باشد. چون زمانی که این پودر بر روی آتش پاشیده می شود به ذرات بسیار ریز در حد 0.1 میکرون تقسیم می شود و همین باعث می شود که خاصیت پخش شوندگی آن ها بسیار بالا باشد. همچنین می توان از این نوع پودر برای تهیه فوم در کپسول آتش نشانی فوم استفاده کرد.

خاموش کننده محتوی گاز

خاموش کننده های گاز دارای دو نوع خاموش کننده گاز کربن دی اکسید و خاموش کننده گاز هالوژنه می باشند.

کپسول آتش نشانی
چرا باید برای شارژ کپسول آتش نشانی شما راانتخاب کنم ؟
به دلایل : دارای رزمه و تجربه قوی در انجام پروژه ها و کارفرماهای خاص دولتی و خصوصی ، استفاده از بهترین مواد اولیه ، دقت انجام کار بالا ، حمل و نقل رایگان ، ارائه قیمت مناسب و رقابتی
چه کپسول هایی باید شارژ شوند ؟
1- کپسول های خالی ( استفاده شده ) 2- کپسول هایی که عقربه فشار آنها در محدوده قرمز یا صفر باشد 3- کپسول هایی که از تاریخ انقضای نصب شده روی آنها میگذرد
هزینه شارژ کپسل های آتش نشانی چقدر است ؟
هزینه شارژ به نوع و وزن خاموش کننده بستگی دارد ، شما مشتریان عزیز میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و درخواست استعلام قیمت ( با تخفیف های ویژه) خود را ارسال و بلافاصله پیش فاکتور خدمت شما ارسال می شود
فرآیند کلی ثبت سفارش از تماس تا شارژ به چه صورت است ؟
به محض تماس مشتریان ، پیش فاکتور خدمت آنها ارسال شده و پس از تایید آن، سفارش شما ثبت می شود و . بازه زمانی ارسال تیم حمل و نقل خدمت شما اعلام خواهد شد ، شما خاموش کننده را در محل خود تحویل پرسنل ما می دهید و مجددا در محل خود هم دریافت می کنید
آیا در زمان بردن خاموش کننده های ما کپسول جایگزین ارائه خواهد شد؟
بله تعدادی ( بستگی به تعدادی تحویلی ) خاموش کننده به صورت امانی تقدیم شما خواهد شد